Postup při utváření dovednosti číst

06.12.2010 18:42

1. Bezpečná znalost probraných písmen (4 tvary - velké, malé, tiskací, psací)

 

2. Osvědčený způsob při čtení slabik:

    Dítě si připraví ústa, jako by chtělo vyslovit souhlásku, nevysloví ji, ale otevře ústa podle následující samohlásky. Hlásky splynou v slabiku   

    vyslovenou naráz.

 

3. Čtení vychází z členění slova na slabiky - čteme po slabikách. Slabiky postupně vážeme, později odstraňujeme navyklý způsob vyslovování slov

    po slabikách. K tomu přispívá:

                         - splnění požadavků v bodech 1. a 2.

                         - postupné sledování řádku zleva doprava (nevracet se k již přečtenému)

                         - je nutné zabránit trzv. dvojitému čtení, kdy si dítě šeptem čte slovo po slabikách a pak ho vysloví najednou

 

Technika čtení, to je bezpečná znalost písmen, dovednost skládat tato písmena do slabik a slabiky do slov. Čím lépe dítě čte, tím lépe chápe smysl čteného textu.

 

Tyto pokyny, prosím, nechápejte jako nahrazování přáce učitelky. Všechny kroky jsou postupně a pomalu probírány ve škole, ale je nutné, aby rodiče byli s postupem výuky seznámeni. Hlavním doporučením jsou také trpělivost a důvěra ve schopnosti Vašeho dítěte.


Vytvořte si www stránky zdarma! Webnode